loading...
گروه مهندسی عمران دانشگاه صنعتی قم
آخرین ارسال های انجمن
Eliasi.S بازدید : 788 جمعه 14 فروردین 1394 نظرات (0)

در ادامه جزوه آموزشی انبار کردن مصالح در کارگاه ساختمانی را که کاری از مهندس مهدی جوهری است را می توانید دانلود بفرمایید.در این آموزش نحوه انبار کردن سیمان،نحوه انبار کردن سنگدانه ها و همچنین نحوه انبار کردن میله گردها را خواهید آموخت...

Eliasi.S بازدید : 878 چهارشنبه 13 اسفند 1393 نظرات (0)

در ادامه یک پروژه خوب و جدید از درس متره و برآورد که بر اساس فهرست بهای ابنیه 93 تهیه شده است را برای دانلود قرار دادیم.این پروژه یک ساختمان فولادی بنایی مي باشد.در اين پروژه فرض برآن است که ساختمان بر روی زمين نرم  اجرا ميشود . کليه قالب بندی ها چوبی با تخته نراد هستند و همچنين نوع کليه ميلگرد ها ‏AIII‏ فرض شده و مقدار سيمان مصرفی برای بتن پی ، 300 کيلوگرم در هر متر مکعب در نظر گرفته شده است .این مجموعه به همراه پلان ها و فایل های قابل ویرایش را به شما مهندسین عزیز توصیه می کنیم...

Eliasi.S بازدید : 1089 پنجشنبه 30 بهمن 1393 نظرات (0)

در ادامه جزوه شناخت مواد و مصالح ساختمان دانشکده هنر و معماری بوعلی سینا را دانلود خواهید کرد که زحمت تالیف آن را محمد رضا عراقچیان کشیده اند و با سرفصل های زیر تهیه شده است...

1.خصوصیات عمومی مصالح 2.خاک 3.سنگ 4.سیمان 5.بتن 6.گچ 7.آهک 8.آجر 9.سرامیک و کاشی 10.بلوکها و قطعات پیش ساخته 11.نسوزها 12.عایق ها 13.ملات ها 14.اندودها 15.چوب 16.فلزات 17.شیشه 18.رنگ ها و جلاها 19.پلاستیک و لاستیک ها 20.چسب ها و درزبندها 21.یراق آلات 22.سقف کاذب 23.تیرها 24.ایرانیت 25.اتصالات 26.لوله ها 27.تاسیسات الکتریکی 28.تاسیسات مکانیکی

Eliasi.S بازدید : 653 پنجشنبه 30 بهمن 1393 نظرات (0)

امروزه بخش عمده ساخت و ساز های عمرانی مربوط به ساختمان می باشد در نتیجه اهمیت اجرای صحیح ساخت و ساز ها بسیار مهم می باشد. این جزوه آموزشی تعدادی از مشکلاتی اجرایی را بصورت تصویری و با توضیحات مورد بررسی قرار داده است و توسط مهندس فخرالدین قهرمانی تهیه شده که در ادامه دانلود و مشاهده آن را به همه مهندسین عمران توصیه می کنیم....

Eliasi.S بازدید : 871 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

در ادامه پاورپوینت آموزش مقدماتی ایتبس مهندس سهند طاووسی را دانلود خواهید کرد که مراحل مدل سازی یک پروژه از ابتدا تا انتها را بصورت ساده به شماخواهد آموخت.این آموزش با سر فصل های زیر در ادامه  قابل دانلود است.

1.شروع ساخت مدل

2.تعریف مشخصات سازه

3.ترسیم مدل

4.اختصصاص مشخصات

5.بارگذاری

6.تحلیل سازه

7.طراحی سازه

8.نمایش و چاپ خروجی

Eliasi.S بازدید : 847 یکشنبه 05 بهمن 1393 نظرات (0)

در ادامه پاورپوینتی فوق العاده کاربردی را در مورد جوش و جوشکاری دانلود خواهید نمود.این مجموعه در 5 قسمت می باشد و کمک می کند هر آنچه که باید در مورد جوش و جوشکاری بدانید را یاد بگیرید.به امید مفید بودن

Eliasi.S بازدید : 470 چهارشنبه 24 دی 1393 نظرات (0)

در ادامه برای شما عزیزان تمامی نقشه های اجرایی،سازه ای و همچنین نقشه های معماری یک ساختمان آپارتمانی 6 طبقه مسکونی از نوع بتن آرمه را برای دانلود قرار دادیم که مناسب برای انجام پروژه بتن می باشد.در ادامه با دانلود این نقشه کامل همراه ما باشید...

Eliasi.S بازدید : 414 پنجشنبه 11 دی 1393 نظرات (0)

در ادامه یک نمونه پروژه بارگذاری کامل و خوب را مشاهده خواهید کرد که توسط مهندس الیاس هاشمیان تهیه شده است.در این پروژه محاسبات مربوط به بار زنده،بارمرده،بار برف،بار زلزله و باد انجام شده است که در ادامه می توانید آن را دانلود کنید.با تشکر از ایشان.

Eliasi.S بازدید : 361 پنجشنبه 04 دی 1393 نظرات (0)

در این بخش یک نرم افزار بسیار کم حجم و کوچک را برای محاسبه "ضریب زلزله" C ؛ خدمت دوستان عزیز معرفی میکنیم. این نرم افزار و کاربرد آن نیازی به توضیح ندارد و قبلا هم ورژن های ساده تر آن را در سایت قرار داده بودیم.این نرم افزار جدیدترین ورژن آن می باشد که قابلیت های کاربردی دقیق تر دارد.این برنامه در ادامه قابل دانلود است.

Eliasi.S بازدید : 1020 جمعه 28 آذر 1393 نظرات (0)

در ادامه آیین نامه جوشکاری ساختمانی ایران را دانلود خواهید کرد.این نشریه شامل همه ضوابط مربوط به جوشکاری مانند طراحی،نوع جوشکاری،ارزیابی جوش،ضوابط کلی و اجرایی و همه معیار فنی جوش می باشد.

Eliasi.S بازدید : 473 یکشنبه 23 آذر 1393 نظرات (0)

در این پروژه محاسبات واندازه گیری مقادیر مصالح ساختمانی در یک پروژه (متره) به برآورد ریالی یا برآورد قیمت پروژه پرداخته شده است. همانطور که توضیح داده شد این مطلب حاوی نقشه ها و پلان های اجرایی یک ساختمان 3 طبقه مسکونی می باشد همچنین شامل محاسبات متره و ریزمتره و محاسبات مالی برای اجرای این پروژه ساختمانی به منظور هزینه تمام شده این ساختمان است.

Eliasi.S بازدید : 366 پنجشنبه 13 آذر 1393 نظرات (0)

در ادامه  این بار عکس های مربوط به ساخت پروفیل های فولادی وکارگاه ساخت پروفیل های فولادی و نحوه ساخت پروفیل های تیر و ستون به شکل ورق نمایش داده شده است.در ادامه با دانلود این عکس ها همراه ما باشید...

 

Eliasi.S بازدید : 551 سه شنبه 11 آذر 1393 نظرات (0)

در ادامه پروژه ها این بار پروژه طراحی یک سوله با عرض دهانه 28 متر ، طول 50 متر ، شیب سقف 25 درصد ، ارتفاع ستون 6 متر ، ارتفاع تاج 9.5 مترو همچنین  نقشه های اتوکد ،طرح های SAFE و SAP2000 را برای دانلود قرار دادیم.این پروژه توسط طاها بابایی گرد آوری شده است که در ادامه قابل دانلود است.

Eliasi.S بازدید : 418 چهارشنبه 28 آبان 1393 نظرات (0)

40 عکس اجرایی از قسمت های مختلف چند ساختمان فولادی مانند اتصالات بادبند ، اتصال تیر به ستون ، چگونگی اتصال آن ها به یکدیگر ، اتصال های پیچی در ساختمان فولادی و ... که بسیار جالب و کاربردی می باشد.

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید...

Eliasi.S بازدید : 628 دوشنبه 19 آبان 1393 نظرات (1)

در ادامه با مجموعه ضوابط و مقررات تهیه و ترسیم نقشه های معماری با کاربری مسکونی در خدمت شما عزیزان هستیم.این ضوابط توسط سازمان نظام مهندسی هرمزگان تهیه و منتشر شده است که هم اکنون مورد استقبال هم قرار گرفته است.شما در ادامه می توانید این مجموعه ضوابط را دانلود کنید.پس همراه ما باشید...

 

Eliasi.S بازدید : 385 سه شنبه 06 آبان 1393 نظرات (0)

در رابطه با عملکرد ساختمان ها در برابر زلزله ؛ صحبت بسیار شده است. عملکرد اسکلت های ساختمان های فولادی و بتنی بارها و بارها در برابر زلزله مورد بررسی و بحث قرار گرفته است. ولی در این پی دی اف قصد داریم شما کاربران محترم را با عملکرد فونداسیون ها و پی ها در برابر زلزله آشما سازیم. چنانچه علاقه مندید با عملکرد لرزه ای پی ها آشنا شوید .

این مطلب را در ادامه دانلود و مطالعه نمایید...

Eliasi.S بازدید : 387 سه شنبه 06 آبان 1393 نظرات (0)

در این قسمت مقاله ای در مورد بادبندهای واگرا را برای دانلود قرار دادیم که اطلاعات خوبی در مورد این اجزا و نحوه عملکرد آن ها در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

برای دانلود ادامه مطلب را ببینید...

Eliasi.S بازدید : 337 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

عنوان پایان نامه:بررسی شکل پذیری اعضا ساخته شده از فولاد پر مقاومت و مقایسه آن با فولاد نرمه

این پایان شامل سرفصل های زیر می باشد.

تاريخچه و كاربردهای فولادهای پرمقاومت در صنعت مهندسی ساختمان
فلسفه شكل پذيری و طراحی لرزه ای اتصالات
مطالعات انجام شده بر روی اتصالات ساخته شده از فولاد پرمقاومت
طراحی و مدلسازی اتصالات گيردار با نرم افزار Ansys
جمع بندی نتايج تحليل ها و ارائه پيشنهادات

برای دانلود به  ادامه مطلب مراجعه کنید...

payanname

Eliasi.S بازدید : 486 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

با یک آموزش بسیار خوب دیگر از نرم افزار محبوب مهندسین عمران یعنی Etabs در خدمت شما عزیزان هستیم این  آموزش ETABS کاری است از جناب آقای مهندس رزمگیر که نگارش آن بسیار عالی و بصورت تصویری است و آموزش روان و کاربردی هم هست این مجموعه  آموزش ETABS در 9 بخش میباشد که هر 9 بخش در ادامه قابل دانلود است. پس ما با همراه باشید.

Eliasi.S بازدید : 500 دوشنبه 21 مهر 1393 نظرات (0)

civil3d

نرم‌افزار “اتوکد سیویل تری دی” ( Autodesk Auto Cad Civil 3D) بعد از نرم‌افزار” لند ” به بازار آمد که بسیار کاربر پسند بوده و کارآمدتر از آن می‌باشد. نرم‌افزار نقشه یار – تنها نرم‌افزار نقشه برداری محصول ایران می‌باشد که توسط شرکت سامانه توسعه نقشه از سال 2010 در سایت stn.ir به معرض نمایش و فروش رسیده است.

این کتاب با عنوان جزوه کاربرد کامپیوتر در نقشه برداری می باشد و به دلیل این که این جزوه بسیار کامل است می توان آن را کتاب نامید.

عنوان:کاربرد کامپیوتر در نقشه برداری 3(Auto Cad Civil 3D)

نویسنده:مهندس ابراهیم راستگو

تعداد صغحه:197

برای دانلود ادامه مطلب را ببینید...

Eliasi.S بازدید : 395 جمعه 18 مهر 1393 نظرات (0)

در این پست کتاب خوب تحلیل و طراحی  یک ساختمان هفت طبقه بتنی با دیوار برشی توسط برنامه ETABS را برای شما عزیزان قرار دادیم که کمک شایانی به انجام پروژه سازه های بتن آرمه می کند.این کتاب را به همه ی مهندسین عمران توصیه می کنیم.

برای دانلود ادامه مطلب را ببینید...

Eliasi.S بازدید : 405 یکشنبه 13 مهر 1393 نظرات (0)

کتاب مورد نظر یکی از بهترین کتاب ها در زمینه نقشه کشی و طراحی معماری می باشد.این کتاب در فرمت PDFبوده و توسط مهندس محمد فرخ زاد نگارش شده است .

برای دانلود ادامه مطلب را ببینید...

Eliasi.S بازدید : 513 شنبه 05 مهر 1393 نظرات (0)

در ادامه پروژه بتن ساختمان 6 طبقه حمزه سلاماتی را دانلود خواهید نمود. این پروژه 148 صفحه دارد و سیستم مقاوم باربر جانبی ساختمان در یک جهت قاب خمشی و در جهت دیگر قاب خمشی با دیوار برشی است.

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید...

Eliasi.S بازدید : 491 چهارشنبه 02 مهر 1393 نظرات (1)

 

در ادامه پروژه FRP چیست و کاربرد آن در ساختمان کدام است؟ را دانلود خواهید نمود. این پروژه 57 صفحه دارد و برای هنرستان پسرانه فنی شهدای شهریار می باشد. سرفصل ها:

FRP چیست؟

کاربرد FRP

مزایای استفاده از FRP

معایب FRP

چرا به جای میلگردها از FRP استفاده کنیم؟

انواع محصولات FRP

کاربرد FRP در تقویت ستون

کاربرد FRP در تقویت دیوار برشی

کاربرد FRP در تقویت دال

کاربرد FRP در تقویت تیر

تقویت اتصالات با FRP
محدودیت استفاده از FRP در ساختمان

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید...

 

Eliasi.S بازدید : 339 شنبه 29 شهریور 1393 نظرات (0)

در ین قسمت کارآموزی ساختمان ١٣ طبقه اداری تجاری بهاران گلگشت را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. این کارآموزی به صورت Word بوده در 25 صفحه تهیه شده است. تهیه کننده آن جناب آقای هادی ذبیحی می باشد.

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید...

Eliasi.S بازدید : 480 جمعه 28 شهریور 1393 نظرات (0)

در این پست یک جزوه بسیار کامل و مصور که به روش اجرای ساختمانهای اسکلت فلزی میپردازد را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم و تمام مراحل اجرا را مورد بررسی قرار میدهیم :

مزایا و معایب سازه های فولادی
عوارض ناشی از خستگی
مشخصات فولاد ساختمانی
اجرای سازه های فولادی
مسائل مهم در اجرای شالوده های سازه های فولادی…..


در ادامه مطلب این جزوه 115 صفحه ای را که کاری است از جواد رزاقی استادیار گروه عمران دانشکده فنی دانشگاه گيلان دانلود بفرمایید.

Eliasi.S بازدید : 468 یکشنبه 23 شهریور 1393 نظرات (0)

در این کتاب چگونگی مقاوم سازی و بهسازی سازه را خواهید آموخت و نحوه عملکرد و اجرای روش های مناسب به تفضیل بیان شده است. این کتاب توسط مهندس داود حسینی تهیه شده ودر اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید...

Eliasi.S بازدید : 620 سه شنبه 18 شهریور 1393 نظرات (0)

در این پست در خدمت شما با جزوه درسی روش های اجرایی ساختمان هستیم.این جزوه تحت عنوان مراحل ساخت ساختمان ارایه شده و توسط مهندس علی صفری ثابت گرد آوری شده است.این جزوه تصویری بوده که مفاهیم آن را ملموس تر می کند.

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید....

Eliasi.S بازدید : 502 سه شنبه 18 شهریور 1393 نظرات (0)

پروژه ۸ طبقه فولادی همراه با دفترچه محاسبات و فایل های ایتبز و سیف و ... ؛ این پروژه فولاد بسیار عالی توسط جناب آقای مهندس بهادر فدایی ارائه شده است و شامل فایل های ایتبز و سیف هم می باشد. همچنین خروجی های این دو نرم افزار هم در قالب فایل های پی دی اف قرار داده شده است.

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید....

درباره ما
Profile Pic
پرتال جامع دانشجویان و مهندسین عمران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 486
  • کل نظرات : 176
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 7092
  • آی پی امروز : 75
  • آی پی دیروز : 68
  • بازدید امروز : 191
  • باردید دیروز : 136
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,091
  • بازدید ماه : 3,009
  • بازدید سال : 24,853
  • بازدید کلی : 1,601,956